I Lived - OneRepublic

Hoping you take that jump

希望你每次冒险

You don't fear the fall

都勇敢无惧

Hope when the water rises

希望每当波澜涌起

You built a wall

你都早有准备

Hoping the crowd screams out

愿人群中的每次喧腾

Screaming your name

都喊着你名

Hope if everybody runs

当人人四散奔逃

You chose to stay

你坚守无悔

I hope that you fall in love

多想你经历场刻苦铭心的爱

And it hurts so bad

爱到痛醒

The only way you can know

洞悉生活的一切

Is give it all you have

先要为止付出一切

And I hope that you don't suffer

告诉你铭记苦难

But take the pain

却不惧苦难

Hope when the moment comes

却不惧苦难

You say

你会平静的说

I I did it all

人间精彩 我已走过

I I did it all

一生苦甜 我都尝过

I owned every second

这世间的每一秒

That this world could give

我都努力把握住

I saw so many places

这一路风景

And things that I did

我一眼望尽

Of every broken bone

纵骨断筋折

I swear I lived

我毕竟活过

Hope that you spend your days

每天都纵情度过

But they all add up

哪怕时日无多

And when that sun goes down

终于日薄西山时

Hope you raise your cup

你会举杯欢歌

I wish that I could witness

多想要亲眼看完

All you joy

你所有的付出

And all your pain

和所有的痛苦

But until my moment comes

当黄泉钟响时

I'll say

我会笑着说

I I did it all

有你陪着我 一生走过

I I did it all

已经无牵挂 因为爱过

I owned every second

这世间的每一秒

That this world could give

我都没有虚度

I saw so many places

这一路风景

And things that I did

我做过许多

Of every broken bone

纵衰老残破

I swear I lived

我发誓一生无悔

With every broken bone

纵骨断筋折

I I did it all

日升日落 我见证过

I I did it all

离曲欢歌 都唱罢了

I owned every second

这世间的每一秒

That this world could give

我都努力把握住

I saw so many places

这一路风景

And things that I did

我做过许多

Of every broken bone

纵骨断筋折

I swear I lived

我发誓一生无悔

I swear I lived

我发誓一生无悔


最喜欢的翻译版本

P.S.glee的版本也非常棒!
做个乖巧的音乐博主23333

评论

热度(12)

  1. 共1人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据